Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsSettlements

The State

March 20, 1987

Synanon has dropped two libel suits against Reader's Digest and has paid an undisclosed amount of money in an out-of-court settlement, the magazine's publishers announced. The action involved 1981 publication of an article about the Point Reyes Light, a Northern California weekly newspaper that won a Pulitzer Prize for its coverage of the controversial California drug treatment program. The Digest contended that Synanon's suits were an attempt to interfere with freedom of the press. Synanon attorney David Benjamin confirmed that there had been a settlement, but he declined to discuss details.

Advertisement
Los Angeles Times Articles
|
|
|