Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsKremlin

Accused of Faking Data, Soviet Editor May Have Lost Post

December 29, 1987|Reuters

MOSCOW — The foreign affairs editor of the Soviet weekly Ogonyok appears to have been dropped from the magazine's editorial board after he was accused of inventing data about reaction to Kremlin reforms.

Dmitri Biryukov was not listed as a board member in the latest edition of the magazine, which went on sale on Saturday. In past editions, Biryukov's name was high on the list of board members published as part of the magazine's masthead.

Biryukov had written about an opinion poll in the Siberian city of Novosibirsk in which only 30% of those questioned were said to have supported the Kremlin reform drive. He wrote that 50% were neutral and 20% opposed the reforms, an unusually high percentage.

Biryukov wrote that the poll was conducted by specialists of EKD, an economic monthly attached to the Soviet Academy of Sciences.

Advertisement
Los Angeles Times Articles
|
|
|