Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsBskyb
IN THE NEWS

Bskyb

BUSINESS
April 4, 2012 | By Dawn C. Chmielewski and Henry Chu, Los Angeles Times
James Murdoch's resignation as chairman of satellite broadcaster British Sky Broadcasting comes ahead of a government report expected to be critical of his handling of the ethics scandal at News Corp.'s British tabloids. Murdoch, in announcing his decision Tuesday, alluded to the ongoing investigations into alleged phone hacking and police bribery by News Corp.'s the Sun and the now-closed News of the World. Problems at the tabloids last summer derailed the media conglomerate's plans to take control of Britain's dominant pay-TV provider, in which it holds a 39% interest, with a $12-billion purchase of all outstanding BSkyB shares.
Advertisement
BUSINESS
March 4, 2011 | By Dawn C. Chmielewski, Los Angeles Times
News Corp. has received the backing of a key British official, moving one step closer to taking control of British Sky Broadcasting. Culture Secretary Jeremy Hunt said Thursday that he was inclined to accept News Corp.'s proposal to spin off Sky News into a separate company to address concerns about the editorial independence of the 24-hour news operation. A final favorable decision, pending a 15-day public comment period, would avoid a lengthy and costly regulatory review by Britain's Competition Commission, analysts said.
ENTERTAINMENT
May 29, 2013 | By Ryan Faughnder
Roku Inc., which makes devices to stream online content on television sets, said Wednesday it has received $60 million from investors including New York publishing giant Hearst Corp. The Saratoga, Calif., company said the Series F round was led by a "leading institutional investor," which the company did not name. The round included participation by BSkyB and News Corp., in addition to Hearst. The Apple TV competitor said the new funding will help it build its streaming software and services businesses.
ENTERTAINMENT
March 19, 2013 | By Meg James
Rupert Murdoch's News Corp. is get past more than two years of bruising scandals and a U.S. government investigation into alleged corruption as the company seeks to split into two publicly traded companies this summer. The Wall Street Journal reported this week that the Department of Justice is nearing the end of a broad investigation into alleged corruption at News Corp. in the wake of the damaging phone hacking scandal at the company's British publishing unit.  The Journal said that DOJ investigators received information that Journal reporters provided gifts to officials in China in exchange for information for news articles.
ENTERTAINMENT
October 17, 2013 | By Geneva Overholser
A year ago, word went out that Rupert Murdoch was looking to buy this newspaper. Reaction was swift, strong and all over the map. Some envisioned the father of Fox News turning The Times into another partisan mouthpiece. Others fretted over Murdoch's enmeshment in the United Kingdom's huge phone-hacking and police-corruption scandal. A few countered: Here is a man who loves newspapers and invests in them, lavishly. In short, the response was as complicated as the man. This is the challenge facing David Folkenflik in "Murdoch's World: The Last of the Old Media Empires.
WORLD
June 14, 2012 | By Henry Chu, Los Angeles Times
LONDON - He'd already admitted that relations were too tight between politicians and Rupert Murdoch's media empire. But on Thursday, British Prime Minister David Cameron sat under oath, on the witness stand, answering questions and listening poker-faced as embarrassing evidence of his own coziness was read out loud in court. The grilling, in which a judge and the investigating lawyer often addressed him as "Mr. Cameron" and not "Prime Minister," was the latest chapter in a judicial inquiry on media ethics that he himself had initiated in light ofBritain'sshocking phone-hacking scandal.
WORLD
November 29, 2012 | By Henry Chu, Los Angeles Times
LONDON - Britain should set up an independent regulator to monitor its freewheeling news media and prevent abuses such as the phone-hacking scandal that exposed unethical and sometimes illegal news-gathering practices, a senior judge said Thursday after a yearlong investigation. The new regulating body should be established by law and exclude politicians and editors to guarantee its independence from government and industry pressure, Lord Justice Brian Leveson said in a much-anticipated report that blasted the aggressive tactics often associated with British tabloids and paparazzi.
BUSINESS
August 5, 2004 | From Times Wire Services
British Sky Broadcasting Group, the British pay-TV operator controlled by Rupert Murdoch's News Corp., reported a 49% drop in quarterly profit and warned that future earnings would be hurt by an $819-million investment program designed to increase long-term growth. The news sent the company's shares tumbling. BSkyB's U.S.-traded shares dropped $7.75, or 17%, to $36.85 on the NYSE. The investment is part of a new long-term growth plan.
BUSINESS
February 28, 2006 | From Reuters
Walt Disney Co. reached an agreement to increase the amount of programming it supplies to Britain's BSkyB pay-TV service, adding a new channel featuring animated films and another with historic sporting events. Financial terms and the duration of the contract were not disclosed. A British newspaper put the value of the deal at 130 million pounds ($226 million) a year. The transaction gives BSkyB, which is facing tough competition, additional fare with which to lure new customers.
BUSINESS
May 14, 2002 | Associated Press
Rupert Murdoch's BSkyB satellite broadcaster said it will force Germany's collapsing Kirch media conglomerate to repay $1.5 billion, money the Munich-based company probably doesn't have. BSkyB said in a statement it was exercising an option granted when it bought a 22% stake in KirchPayTV, the failed pay television wing of Kirch Group, Germany's largest private broadcaster.
Los Angeles Times Articles
|