Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsBskyb
IN THE NEWS

Bskyb

WORLD
April 24, 2012 | By Henry Chu, Los Angeles Times
LONDON - Rupert Murdoch's media empire enjoyed possibly inappropriate contacts with senior British politicians, including the government minister charged with deciding whether to allow Murdoch to take over a lucrative satellite broadcaster, according to evidence at a judicial inquiry Tuesday. James Murdoch, Rupert's son and deputy chief operating officer of News Corp., testified that he had met a dozen times with Prime Minister David Cameron and rubbed elbows with George Osborne, the finance minister, and Alex Salmond, the first minister of Scotland.
Advertisement
BUSINESS
April 4, 2012 | By Dawn C. Chmielewski and Henry Chu, Los Angeles Times
James Murdoch's resignation as chairman of satellite broadcaster British Sky Broadcasting comes ahead of a government report expected to be critical of his handling of the ethics scandal at News Corp.'s British tabloids. Murdoch, in announcing his decision Tuesday, alluded to the ongoing investigations into alleged phone hacking and police bribery by News Corp.'s the Sun and the now-closed News of the World. Problems at the tabloids last summer derailed the media conglomerate's plans to take control of Britain's dominant pay-TV provider, in which it holds a 39% interest, with a $12-billion purchase of all outstanding BSkyB shares.
BUSINESS
April 3, 2012 | Bloomberg News
The following is a reformatted letter British Sky Broadcasting Group Chairman James Murdoch submitted to the board as he resigned from the position today. Colleagues, As you know, my actions as a Director of BSkyB have been governed at all times by what is in the best interests of the Company, its customers and its shareholders. I have been privileged to serve first as Chief Executive and then as Chairman of this outstanding company and I am proud of what we have achieved over this period.
NEWS
April 3, 2012 | By Henry Chu
REPORTING FROM LONDON -- James Murdochsaid Tuesday he is stepping down as chairman of the satellite TV network BSkyB amidBritain'songoing phone-hacking scandal and accusations that newspapers under his leadership broke the law and tried to cover it up. In a letter to other members of the BSkyB board, Murdoch indicated he had decided to resign because of the constant stream of negative publicity surroundingNews Corp., whose British arm, News International,...
WORLD
July 14, 2011 | By Henry Chu, Los Angeles Times
Media mogul Rupert Murdoch's latest effort at damage control, abruptly shelving his bid to take over Britain's biggest satellite broadcaster, shows no sign of turning back the rising tide of public anger against him and his giant News Corp. The decision to ditch the $12-billion bid, at least temporarily, was a humiliating turnaround for Murdoch, who is struggling to keep the fallout from a deepening newspaper phone-hacking scandal from contaminating the rest of his global media empire.
BUSINESS
July 13, 2011 | By Meg James and Dawn C. Chmielewski, Los Angeles Times
News Corp.'s decision to ditch its $12-billion bid for Britain's largest pay-television service was greeted with guarded optimism on Wall Street yet did little to ease nagging uncertainty about whether the widening phone hacking scandal will reveal other explosive details. Shares of Rupert Murdoch's media conglomerate — beaten down as much as 16% in the last two weeks — gained 4% on Wednesday to $15.93 as investors hoped that giving up its bid for all of British Sky Broadcasting would free up cash.
WORLD
July 12, 2011 | By Henry Chu, Los Angeles Times
Embattled media magnate Rupert Murdoch's bid for control of Britain's biggest satellite broadcaster ran into further trouble Monday, even as new reports surfaced that a former prime minister and senior members of the royal family were possible targets of a phone-hacking campaign by journalists. Murdoch's long-running attempt to add satellite TV company BSkyB to his News Corp. media conglomerate faces several months of delay after the British government decided to refer the $12-billion bid to regulators charged with determining whether allowing ownership by Murdoch would violate anti-monopoly rules.
WORLD
July 5, 2011 | By Henry Chu, Los Angeles Times
For months, Britain's scandal over scoop-hungry reporters hacking into the cellphones of celebrities and politicians drew shrugs from the general public, which viewed the affair as a rarified dispute between the rich and famous and those who write about them. Not anymore. Revulsion swept the nation Tuesday amid allegations that a sensationalist tabloid owned by media baron Rupert Murdoch also intercepted and tampered with voicemails left for a kidnapped 13-year-old girl whose body was later found dumped in the woods.
BUSINESS
March 4, 2011 | By Dawn C. Chmielewski, Los Angeles Times
News Corp. has received the backing of a key British official, moving one step closer to taking control of British Sky Broadcasting. Culture Secretary Jeremy Hunt said Thursday that he was inclined to accept News Corp.'s proposal to spin off Sky News into a separate company to address concerns about the editorial independence of the 24-hour news operation. A final favorable decision, pending a 15-day public comment period, would avoid a lengthy and costly regulatory review by Britain's Competition Commission, analysts said.
BUSINESS
October 3, 2007 | From Times Wire Services
British Sky Broadcasting Group, whose chairman is Rupert Murdoch, might be forced to sell its 17.9% stake in ITV after a regulator backed Virgin Media's Richard Branson in saying the holding harms competition. The stake might enable BSkyB, Britain's largest pay-TV company, to influence ITV's strategy, Britain's Competition Commission said. The regulator will consult on "possible remedies," including a potential divestment of the shares.
Los Angeles Times Articles
|