Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsJerusalem Post
IN THE NEWS

Jerusalem Post

FEATURED ARTICLES
NEWS
March 4, 1990 | Associated Press
The Jerusalem Post, Israel's only English-language daily, will publish weekly editions in Arabic and French by this summer, its editor said Friday. The Arabic edition is aimed at the more than 800,000 Israeli Arabs, Post editor N. David Gross said. He said if the project is successful, the Post will publish an Arabic daily.
ARTICLES BY DATE
WORLD
March 25, 2014 | By Kathleen Hennessey
BRUSSELS -   The White House said it is “very disappointed” by Saudi Arabia's decision to deny a visa to a White House reporter for the Jerusalem Post who applied to cover President Obama's visit to that Middle East nation this week. The Kingdom did not offer an explanation for its decision to bar Michael Wilner, the paper's White House correspondent, from entering to cover two-day meeting  between Obama and King Abdullah, the Jerusalam Post reported. Senior White House officials lobbied unsuccessfully on behalf of Wilner.
Advertisement
NEWS
February 2, 1990 | DANIEL WILLIAMS, TIMES STAFF WRITER
The Jerusalem Post on Thursday canceled publication of a book about human rights in the Israeli-occupied West Bank and Gaza Strip, making a move that is sure to fuel conjecture that the influential and traditionally liberal paper is taking on a marked conservative slant. The book, entitled "Essays on Human Rights," was edited by Meron Benvenisti, the leading Israeli authority on the occupied lands.
WORLD
February 18, 2013 | By Batsheva Sobelman
JERUSALEM - The itinerary and agenda for President Obama's trip to Israel next month is still being hammered out by teams on both sides. But the visit already has an official name, and by the end of the week, it will have a logo too. From hurricanes and wars to Olympic games and royal weddings, media outlets frame major events with catchy titles and logo designs. Past presidential or dignitary visits to Israel have been named, but mostly by the police, who code-named their operation to secure President George W. Bush's visit "Clear Skies" and Pope Benedict XVI's tour as "White Robe.
NEWS
January 5, 1990 | From Reuters
Senior editors and reporters dismissed from the Jerusalem Post said Thursday they will launch a new English-language newspaper backed by Israeli and foreign investors. About 30 Post staff members were let go this week at their request after failing to oust publisher Yehuda Levy. They had argued that he impeded editorial freedom and intended to alter the dovish line of the Post, a prominent liberal Zionist institution.
NEWS
April 4, 1987 | From Reuters
The Jerusalem Post admitted Friday that it published a fake letter from Austrian Foreign Minister Alois Mock to British Prime Minister Margaret Thatcher suggesting the resignation of Austrian President Kurt Waldeim. In the letter, Mock was supposed to have agreed to a suggestion that Waldheim be persuaded to resign on health grounds, because allegations that he had hidden membership in a Nazi group and concealed his wartime activities hurt Austria.
NEWS
January 9, 1990 | From Times Staff and Wire Reports
N. David Gross, who joined the Jerusalem Post in 1950, was named managing editor and Matt Nesvisky, a 15-year veteran, was appointed editor of the paper's new weekly magazine. They are the first replacements for about 30 senior editorial staffers who quit Israel's only English-language daily last week in a dispute over the newspaper's editorial policy. The paper got a new president and publisher, Yehuda Levy, a former career army officer, in July.
NEWS
July 29, 1986 | Associated Press
The Washington correspondent for the Jerusalem Post says he was offered an exclusive interview with George Bush as an enticement to accompany the vice president to the Middle East. But after accepting the offer, he was bumped from the trip at the last minute by Bush aides expressing worry about possible objections from Jordanian officials.
BUSINESS
August 25, 1988 | DAN FISHER, Times Staff Writer
Hesh Kestin listened politely as the young hitchhiker he had picked up complained about everything from the poor state of Israeli roads to the ailing national health service. Then something inside the native New Yorker--a commitment to his adopted homeland, a journalistic sense of history, or maybe just an inbred optimism--made him take issue with what he heard. "Look," Kestin admonished his passenger, a soldier. "You have peace with Egypt.
BUSINESS
April 17, 1989
Canadians to Bid for Jerusalem Post: Canadian investors headed by Charles Bronfman and British publisher Robert Maxwell will make a joint bid for the Jerusalem Post, Israel's English-language daily, a spokesman for the two said. Bronfman's Claridge group and Maxwell, chairman of Maxwell Communication Corp., are bidding for the controlling 55% stake in the left-leaning Post, owned by a subsidiary of Israel's troubled Koor Industries. The Maxwell-Bronfman group, refused to disclose the amount of the offer to be submitted today.
WORLD
February 16, 2010 | By Edmund Sanders
At least some of the passport photos and information released by Dubai this week on 11 suspects in the assassination of an alleged Hamas arms dealer appears to be false, Irish officials and several Israeli citizens said Tuesday. The use of sophisticated fake IDs would match the professional manner in which the Jan. 20 slaying of Mahmoud Mabhouh was apparently carried out. Melvyn Adam Mildiner, a British Israeli who moved to the Jerusalem area from London nine years ago, awoke Tuesday to find his name splashed across Israel's major newspapers alongside someone else's photograph in a mug-shot collage of the alleged hit squad.
WORLD
November 1, 2007 | Richard Boudreaux, Times Staff Writer
The text message from Prime Minister Ehud Olmert's office conveyed a sense of urgency: The Israeli leader was calling a news conference in less than three hours. Reporters were told the topic -- his health -- but were instructed not to mention it in advance. Tired of being misled about the medical condition of the country's leaders, the Israeli journalists rebelled.
BUSINESS
February 21, 2004 | From Reuters
Media tycoon Conrad Black testified Friday that the board of Hollinger International Inc. pushed him into resigning as chief executive and that he now wanted to sell his controlling stake to provide a more stable ownership of his newspapers. Black, a member of Britain's House of Lords, was ousted as chairman and chief executive of Hollinger International in November over a probe of special payments he received. He took the stand on the last of three days of a trial in Delaware Chancery Court.
OPINION
June 30, 2002 | Gale Holland
His name was never uttered, but Palestinian leader Yasser Arafat was clearly the target of President Bush's major speech on the Middle East conflict last week. Bush's call to oust the Palestinian Authority president, as a precondition for a "provisional" Palestinian state, aroused predictable fury in many Arab newspapers and equally predictable joy in at least some of the Israeli press. But the rest of the world had serious questions about how the Palestinians could be persuaded to go along with the plan--particularly in lieu of any U.S. demands being placed on the Israelis.
BOOKS
May 19, 2002 | WALTER LAQUEUR, Walter Laqueur is the chairman of the Research Council of the Center for Strategic and International Studies, editor of the Yale "Encyclopedia of the Holocaust," and the author of many books, including "A History of Zionism" and "Generation Exodus: The Fate of Young Jewish Refugees From Nazi Germany."
For years, Tom Segev has been writing a column in a leading Israeli daily titled "Katav sar" which, literally translated, means "foreign correspondent." But since Segev is not a foreign correspondent in his homeland, it points to an element of detachment if not alienation, as if he were seeing his country from the outside. Unlike some other critics, he is not predictable.
NEWS
March 20, 1999 | TRACY WILKINSON, TIMES STAFF WRITER
Palestinians like to think of Orient House, a gated building on the east side of Jerusalem, as a de facto foreign ministry where they can meet with visiting dignitaries. Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu likes to say he has put a stop to such contacts, noting that they violate peace agreements and undermine Israel's claimed sovereignty over the city.
NEWS
January 12, 1989 | Associated Press
A retiring senior general said Israel's efforts to quell the 13-month-old Palestinian uprising could damage the moral standards of its soldiers. In Wednesday's editions of the daily newspaper Maariv, Maj. Gen. Menachem Einan, who is leaving his job as the army's logistics chief, said he was "very worried about the level of morality of Israel's soldiers in the territories." "We are making them face provocations that inspire maliciousness all too quickly," he said.
NEWS
June 8, 1989 | From Times wire services
Vice President Dan Quayle, in an interview with the Jerusalem Post published today, urged Israel to stop building Jewish settlements in the occupied territories. "These announcements of new settlements are politically problematic even if they don't go through with it," Quayle was quoted as saying. He reaffirmed Washington's strong support for Israel but said new settlements helped Israel's critics in the United States to put pressure on the Jewish state to make concessions to the Palestinians.
OPINION
September 17, 1995 | SARAH SHAPIRO, Sarah Shapiro is a Jerusalem-based writer who grew up in Los Angeles
King David never wrote psalms about them. The Jewish soldiers in the Six-Day War, fighting to recapture from Jordan the ancient Temple's Western Wall, weren't longing for them. And the Oslo accord was signed, sealed and delivered without any reference to cheeseburgers. Even when Burger King opened a Jerusalem franchise a few years back, followed shortly by a Wendy's, there was nary a cheeseburger in the Holy City.
NEWS
March 4, 1990 | Associated Press
The Jerusalem Post, Israel's only English-language daily, will publish weekly editions in Arabic and French by this summer, its editor said Friday. The Arabic edition is aimed at the more than 800,000 Israeli Arabs, Post editor N. David Gross said. He said if the project is successful, the Post will publish an Arabic daily.
Los Angeles Times Articles
|