YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsLawsuit


March 1, 2013 | By Chris O'Brien
Greenlight Capital has withdrawn its lawsuit against Apple Inc., having successfully blocked a vote on a controversial stock proposal.  The move was largely considered a formality. But it still marks the end of a brief but unusual public dust-up between Apple and a major shareholder. In a statement issued Friday, Greenlight said: "Apple removed the bundled proposal from the shareholder meeting therefore resolving the issue. "  QUIZ: Test your Apple knowledge   In the end, the legal dispute proved to be a minor annoyance for Apple.
November 8, 2012 | By Ben Fritz, This post has been updated. See the note below for details.
The makers of "The Hobbit" trilogy aren't too happy about a low-budget direct-to-DVD knockoff. Warner Bros., Metro-Goldwyn-Mayer and producer Saul Zaentz have filed a lawsuit against production studio the Asylum over its low budget direct-to-DVD "mockbuster" "Age of the Hobbits" that's designed to draft off consumer interest in the eagerly awaited "The Hobbit: An Unexpected Journey. " Both are scheduled for release in December. Zaentz owns the trademark for author J.J.R. Tolkien's "Hobbit" and "Lord of the Rings" books for use in films and other media.
February 22, 2014 | By Brittany Levine
A Glendale resident, along with a Los Angeles resident and a nonprofit group, filed a lawsuit this week asking a federal judge to order the city of Glendale to remove  a controversial statue in a public park that honors women victimized by the Japanese government during World War II. The lawsuit is the latest attempt to remove the 1,100-pound statue for so-called comfort women, which was installed in July, the Glendale News-Press reported ...
September 19, 2009 | Nathan Olivarez-Giles
Dannon Co. settled a false-advertising lawsuit Friday, agreeing to set up a $35-million fund to reimburse consumers who bought its Activia and DanActive yogurts. The class-action lawsuit, filed in January 2008, alleged that Dannon lied when marketing its Activia and DanActive yogurts by trumpeting health benefits that didn't exist. The White Plains, N.Y.-based yogurt maker denied the claims and admitted no wrongdoing as part of the settlement. The decision to settle was based on Dannon's desire "to avoid the distraction and expense of litigation," spokesman Michael Neuwirth said.
November 4, 2013 | By David G. Savage
WASHINGTON -- The U.S. Supreme Court threw out an invasion-of-privacy lawsuit against a San Diego-area police officer Monday, saying the Constitution does not make it clearly illegal for officers to pursue a potential suspect into a homeowner's private yard. The justices unanimously reversed a ruling by the U.S. 9th Circuit Court of Appeals, which had upheld the homeowner's lawsuit and said the officer had violated the 4th Amendment's ban on “unreasonable searches.” In the past, the justices had said officers in a “hot pursuit” of a fleeing suspect may enter a private home or yard.
March 8, 2012 | By W.J. Hennigan
Mario Batali, the pony-tailed celebrity chef and Los Angeles restaurant owner, has agreed to pay $5.25 million to settle the class-action lawsuit in which he was accused of bilking servers out of part of their tips, according to a Bloomberg News report . Batali, who is frequently seen on television and touts a line of products including cookbooks and kitchenware, was sued in a New York federal court along with his business partner Joseph Bastianich,...
March 28, 2012 | By Nathan Olivarez-Giles
Siri, the voice-activated personal assistant program built into the Apple iPhone 4S, is the target of yet another lawsuit. But unlike the March suit filed in New York , the latest lawsuit was filed on Tuesday in Los Angeles. The new suit, filed in a U.S. District Court by a David Jones living in California, makes the same basic accusation that the previous complaint did -- that Apple oversells Siri's abilities in advertising and TV commercials. Apple officials were unavailable for comment on the lawsuits on Wednesday.
October 23, 2013 | By Ricardo Lopez
Amid accusations that it violated minimum-wage and overtime laws, magazine publisher Conde Nast has canceled its internship program, a spokesman confirmed Wednesday. Two former interns sued Conde Nast, publisher of magazines that include the New Yorker and Vogue, in June accusing their former employer of failing to pay them minimum wage at their summer jobs. The lawsuit, filed in New York, follows recent legal action by other interns suing media companies for similar violations.
January 18, 2012 | By Gary Klein
USC has settled a lawsuit brought by former running back Stafon Johnson, who was injured in 2009 when a bar carrying 275 pounds fell on his neck in the school's weight room. USC and Johnson released a joint statement Wednesday evening. "The University of Southern California and former student-athlete Stafon Johnson wish to jointly announce that Mr. Johnson has resolved his lawsuit against the university arising out of his September 28, 2009, weight room injury," the statement said.
February 15, 2013 | By Molly Hennessy-Fiske
MOBILE, Ala. -- The first lawsuit was filed Friday by one of thousands of passengers trapped aboard a Carnival cruise ship adrift in the Gulf of Mexico for the past five days. After disembarking in Mobile early Friday, Cassie Terry, 25, of Lake Jackson, Texas, hired attorneys Wayne Collins and Brent Allison in the Houston area, who filed the lawsuit in federal court in Miami. The suit charges Carnival with failing to provide a seaworthy ship and sanitary conditions, describing the ship as "a floating toilet, a floating petri dish, a floating hell.
Los Angeles Times Articles