Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsLibel
IN THE NEWS

Libel

NEWS
August 25, 2005 | From Associated Press
Singer Justin Timberlake on Wednesday accepted an apology and damages from a tabloid newspaper that falsely accused him of cheating on girlfriend Cameron Diaz with a British model. The singer had filed a libel suit at London's High Court over a July 2004 claim in the News of the World that he had a fling with model Lucy Clarkson. Benjamin Beabey, lawyer for the tabloid's publisher, News Group Newspapers Ltd.
Advertisement
ENTERTAINMENT
May 26, 2007 | From the Associated Press
Keira Knightley has accepted a $6,000 settlement of her libel claim against a British tabloid over a story that suggested she was to blame for the death of an anorexic teenager. The actress also said the story falsely suggested that she had an eating disorder.
CALIFORNIA | LOCAL
January 24, 2014 | By Corina Knoll
After less than three hours of deliberating, a Los Angeles jury ruled Friday that Courtney Love did not knowingly make a false statement about her former attorney on Twitter. The libel suit -- which some have referred to as “Twibel” -- was filed by Rhonda Holmes, who had once acted as Love's fraud litigation attorney. The two parted ways and in 2010, Love posted a tweet that read,  “I was ... devastated when Rhonda J Holmes Esq of San Diego was bought off.” The jury of six men and six women determined that although the statement did have a natural tendency to injure Holmes' business, they did not believe Love knew the statement was untrue.
CALIFORNIA | LOCAL
September 29, 1993
A mistrial was declared Tuesday in a libel lawsuit against the Los Angeles Times when an Orange County Superior Court judge removed himself from the case. Judge William F. Rylaarsdam declared the mistrial and discharged the jury in a lawsuit brought by a Newport Beach plastic surgeon. Dr. Edward J. Domanskis alleges that two March, 1990, articles in The Times about a patient who died after breast implant surgery in his office were false and misleading and damaged his practice.
CALIFORNIA | LOCAL
June 2, 2012 | By Hector Becerra and Sam Allen, Los Angeles Times
It all started with anonymous emails. The Central Basin Municipal Water District, the emails alleged, was guilty of corruption and double-dealing in awarding a $1-million federal grant. Officials at Central Basin, a water agency serving more than 2 million L.A. County residents, publicly denied the claims, suggesting the emails were sent by the firms that didn't get the contract. But Central Basin didn't stop there. It hired a law firm and last month filed a highly unusual libel suit against the unnamed authors of the email.
NEWS
April 17, 2003 | From Associated Press
A British newspaper apologized to film producer Steve Bing Wednesday and admitted it falsely accused him of orchestrating a campaign of defamation against actress Elizabeth Hurley, the mother of his son. Associated Newspapers Ltd., Daily Mail editor Paul Dacre and journalist Daniel Jeffreys had agreed to apologize to Bing and to Los Angeles attorney Martin Singer, Bing's lawyer, Nathalie Paterson, told the High Court in London.
NEWS
May 25, 2006 | From the Associated Press
Elton John accepted $188,000 in libel damages from a British newspaper Wednesday over allegations that he had asked guests not to approach him at a charity ball. Associated Newspapers Ltd., which publishes the Daily Mail, paid the damages, according to John's attorney, Hanna Basha. The Sunday Times, which reprinted the Mail article, agreed on a confidential settlement earlier this year, Basha said.
ENTERTAINMENT
April 28, 2006 | From the Associated Press
Sharon Stone has accepted an undisclosed sum in libel damages from a British newspaper that alleged she had left her 4-year-old son in a car while dining at a London restaurant. Kirsty Howarth, a lawyer for the owners of the Daily Mail, told a judge at London's High Court on Thursday the newspaper now accepted that the allegation was untrue, and apologized to Stone for the distress and embarrassment it had caused.
ENTERTAINMENT
July 21, 2006 | From the Associated Press
Kate Hudson has accepted libel damages from a supermarket tabloid that claimed she was dangerously thin. The British edition of the National Enquirer has agreed to pay undisclosed damages and print an apology for an October 2005 article that claimed Hudson was "way too thin" and looked "like skin and bones," Simon Smith, a lawyer for the 27-year-old actress, said Thursday. American Media Inc., the magazine's U.S.
Los Angeles Times Articles
|