Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsLibel
IN THE NEWS

Libel

ENTERTAINMENT
September 19, 2008 | From the Associated Press
A federal judge in Oklahoma has dismissed a libel lawsuit filed against bestselling author John Grisham and two other writers over books they wrote about the wrongful conviction of two men in a 1982 murder. The lawsuit was filed last year by former Pontotoc County Dist. Atty. Bill Peterson, former Oklahoma State Bureau of Investigation investigator Gary Rogers and Melvin Hett, a state criminalist. All three helped win the original convictions in the slaying of cocktail waitress Debbie Sue Carter, but the two men found guilty were later cleared by DNA evidence and freed after 12 years in prison.
Advertisement
ENTERTAINMENT
June 6, 2008 | From Bloomberg News
Ozzy Osbourne, the heavy-metal singer whose life was the subject of an MTV series, won an apology from the Daily Star newspaper in London on Thursday to settle a lawsuit over an article that claimed he had a "health scare" at an awards show. Northern & Shell Group's Daily Star newspaper apologized and agreed to pay a "substantial" sum to charity. In return, Osbourne agreed to drop the case, his lawyer, John Kelly, told a court hearing. Osbourne sued over a February article titled "Ozzy's Freak Show" in which the newspaper said Osbourne came close to pulling out of presenting the Brit Awards, a U.K. music industry ceremony, Kelly said.
ENTERTAINMENT
January 17, 2008 | From Bloomberg News
NBC Universal was sued for $55 million by former federal drug agents who say they were libeled in the film "American Gangster," a drama about crime and illegal narcotics in 1970s New York. The class-action suit was filed Wednesday in Manhattan federal court by three former Drug Enforcement Administration agents on behalf of 400 current and former colleagues who worked in New York City from 1973 to 1985. They say the film falsely claims three-quarters of New York's DEA agents were convicted of crimes stemming from a major trafficking scheme depicted in the movie.
ENTERTAINMENT
December 15, 2007 | From the Associated Press
Nicole Kidman accepted damages from England's Daily Telegraph newspaper Friday for falsely reporting that she had breached the terms of her promotional contract for Chanel No. 5 perfume. Details of the settlement weren't disclosed, and the 40-year-old actress wasn't in court. Her lawyer, John Kelly, said Kidman suffered considerable embarrassment and distress over the report.
CALIFORNIA | LOCAL
October 19, 2007 | John Spano, Times Staff Writer
A self-styled crusader against the Los Angeles Police Department agreed Thursday to submit to screening by a judge before she filed any future complaints alleging misconduct. The deal short-circuited a trial this week in which four veteran LAPD officers sued Guadalupe Andrade for libel, alleging her 85 personnel complaints had defamed them. "This is more than we ever, ever hoped to accomplish," said Michael P.
CALIFORNIA | LOCAL
August 21, 2007 | Greg Krikorian, Times Staff Writer
At the request of the group that filed it, a libel lawsuit against a former Bush administration official and others has been dismissed. The suit was over a recent book that alleged a U.S.-based Islamic charity funded Middle East terrorists.
NATIONAL
July 23, 2007 | From Times Wire Reports
A judge dismissed former U.S. Rep. Gary Condit's defamation lawsuit against a Phoenix-area weekly newspaper that said the California Democrat had lied to investigators about his relationship with Washington intern Chandra Levy, who disappeared and was later found dead. The Sonoran News had included the statement in a 2005 article about Condit's brother. Condit represented Ceres, Calif.
CALIFORNIA | LOCAL
June 28, 2007 | From Times Staff and Wire Reports
An appeals court has ruled that a Republican activist can't sue a website for libel for publishing a story about how he allegedly vandalized a political rival's $200,000 Bentley. In April 2005, Ronald Cedillos reportedly got into a shouting match at a Newport Beach restaurant with attorney Joe Cavallo. Later, Cedillos allegedly used a key to scratch the Bentley. The website www.twistedbadge.
ENTERTAINMENT
May 26, 2007 | From the Associated Press
Keira Knightley has accepted a $6,000 settlement of her libel claim against a British tabloid over a story that suggested she was to blame for the death of an anorexic teenager. The actress also said the story falsely suggested that she had an eating disorder.
Los Angeles Times Articles
|