Advertisement
 
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsNewspapers South Korea
IN THE NEWS

Newspapers South Korea

FEATURED ARTICLES
BUSINESS
September 19, 1996 | SONNI EFRON, TIMES STAFF WRITER
People moving into apartments in this city's burgeoning suburbs can count on an unorthodox source of help: newspaper deliverymen so desperate to snare new subscribers that they will even help carry boxes to curry favor with potential customers. Subscribers can also expect lavish gifts such as exercise machines and satellite dishes. Anyone who who declines is likely to find a newspaper--or five--waiting on the doorstep just the same.
ARTICLES BY DATE
NEWS
August 18, 2001 | From Times Wire Reports
South Korea jailed three prominent newspaper owners on charges that they evaded millions of dollars in taxes or embezzled funds. The arrests followed a probe into six papers, including the nation's three largest dailies: Chosun Ilbo, Dong-A Ilbo and Joong Ang Ilbo. The three main newspapers have accused President Kim Dae Jung of using the tax investigation to stifle his critics in the media. The government denies the charges.
Advertisement
NEWS
December 5, 1987 | From Reuters
About 200 youth members of the ruling party stormed the building of an influential newspaper on Friday, charging that it was trying to sabotage the party's presidential campaign, newspaper officials said. The Democratic Justice Party activists occupied the newsroom at the Dong-a Ilbo in an hourlong protest, they said. A photographer was roughed up and his camera smashed and film seized.
BUSINESS
September 19, 1996 | SONNI EFRON, TIMES STAFF WRITER
People moving into apartments in this city's burgeoning suburbs can count on an unorthodox source of help: newspaper deliverymen so desperate to snare new subscribers that they will even help carry boxes to curry favor with potential customers. Subscribers can also expect lavish gifts such as exercise machines and satellite dishes. Anyone who who declines is likely to find a newspaper--or five--waiting on the doorstep just the same.
NEWS
May 4, 1988 | SAM JAMESON, Times Staff Writer
Two months ago, Koh Jong Sok, 29, quit a $1,600-a-month reporter's job with an established South Korean newspaper to go to work at $475 a month for a newspaper that will publish its first edition May 15. Koh is excited despite the pay cut. His job with the new paper, Hankyoreh, will be to head a staff of five reporters doing nothing but monitoring mass media coverage and the government's press policy. No other newspaper or magazine in South Korea has attempted such a task.
NEWS
July 26, 1994 | SAM JAMESON, TIMES STAFF WRITER
To punish him for visiting Pyongyang to express condolences on the death of North Korean leader Kim Il Sung, the South Korean government Monday revoked the license of Bo Hi Pak to serve as publisher of the Seoul-based Segye Times newspaper and six magazines. It was the first time a South Korean government has ordered a publisher ousted for political reasons since former President Roh Tae Woo pledged to end authoritarian rule in 1987.
NEWS
April 2, 1991 | SAM JAMESON, TIMES STAFF WRITER
When the Hankyoreh Shinmun was established in May, 1988, no one doubted that it would become a strong anti-Establishment voice--if the government permitted it to survive. More than 60 of its initial 144 reporters had been purged from journalism in 1975 and 1980 by President Roh Tae Woo's predecessors. Thirty others quit jobs at established newspapers and took pay cuts of more than 50% in exchange for the greater freedom that the Hankyoreh paper promised.
NEWS
June 18, 1991 | SAM JAMESON, TIMES STAFF WRITER
Look at Lee Bu Young's life and you can see why South Korea has developed a seemingly permanent "dissident class." He started out majoring in political science at the elite Seoul National University and then joining the country's most prestigious newspaper, the Dong-A, after graduation. Had fate not intervened, Lee mused the other day, "I might have been an editorial writer by now."
NEWS
August 18, 2001 | From Times Wire Reports
South Korea jailed three prominent newspaper owners on charges that they evaded millions of dollars in taxes or embezzled funds. The arrests followed a probe into six papers, including the nation's three largest dailies: Chosun Ilbo, Dong-A Ilbo and Joong Ang Ilbo. The three main newspapers have accused President Kim Dae Jung of using the tax investigation to stifle his critics in the media. The government denies the charges.
NEWS
April 2, 1991 | SAM JAMESON, TIMES STAFF WRITER
Give the South Korean news media mixed grades in their first real test since President Roh Tae Woo promised in 1987 to "democratize" the country and allow freedom of the press. On one hand, it was a newcomer to the nation's media that recently made the key revelation exposing the country's biggest bribery scandal in years. On the other hand, the affair showed that many of South Korea's journalists were as guilty as the politicians and officials of taking payoffs.
NEWS
July 26, 1994 | SAM JAMESON, TIMES STAFF WRITER
To punish him for visiting Pyongyang to express condolences on the death of North Korean leader Kim Il Sung, the South Korean government Monday revoked the license of Bo Hi Pak to serve as publisher of the Seoul-based Segye Times newspaper and six magazines. It was the first time a South Korean government has ordered a publisher ousted for political reasons since former President Roh Tae Woo pledged to end authoritarian rule in 1987.
NEWS
June 18, 1991 | SAM JAMESON, TIMES STAFF WRITER
Look at Lee Bu Young's life and you can see why South Korea has developed a seemingly permanent "dissident class." He started out majoring in political science at the elite Seoul National University and then joining the country's most prestigious newspaper, the Dong-A, after graduation. Had fate not intervened, Lee mused the other day, "I might have been an editorial writer by now."
NEWS
April 2, 1991 | SAM JAMESON, TIMES STAFF WRITER
When the Hankyoreh Shinmun was established in May, 1988, no one doubted that it would become a strong anti-Establishment voice--if the government permitted it to survive. More than 60 of its initial 144 reporters had been purged from journalism in 1975 and 1980 by President Roh Tae Woo's predecessors. Thirty others quit jobs at established newspapers and took pay cuts of more than 50% in exchange for the greater freedom that the Hankyoreh paper promised.
NEWS
April 2, 1991 | SAM JAMESON, TIMES STAFF WRITER
Give the South Korean news media mixed grades in their first real test since President Roh Tae Woo promised in 1987 to "democratize" the country and allow freedom of the press. On one hand, it was a newcomer to the nation's media that recently made the key revelation exposing the country's biggest bribery scandal in years. On the other hand, the affair showed that many of South Korea's journalists were as guilty as the politicians and officials of taking payoffs.
NEWS
May 4, 1988 | SAM JAMESON, Times Staff Writer
Two months ago, Koh Jong Sok, 29, quit a $1,600-a-month reporter's job with an established South Korean newspaper to go to work at $475 a month for a newspaper that will publish its first edition May 15. Koh is excited despite the pay cut. His job with the new paper, Hankyoreh, will be to head a staff of five reporters doing nothing but monitoring mass media coverage and the government's press policy. No other newspaper or magazine in South Korea has attempted such a task.
NEWS
December 5, 1987 | From Reuters
About 200 youth members of the ruling party stormed the building of an influential newspaper on Friday, charging that it was trying to sabotage the party's presidential campaign, newspaper officials said. The Democratic Justice Party activists occupied the newsroom at the Dong-a Ilbo in an hourlong protest, they said. A photographer was roughed up and his camera smashed and film seized.
NEWS
November 24, 1987 | SAM JAMESON, Times Staff Writer
An undisclosed poll conducted by a major Seoul daily newspaper found that both of the liberal opposition critics of the authoritarian government of President Chun Doo Hwan have taken a lead in the capital over Roh Tae Woo, Chun's hand-picked nominee for the Dec. 16 presidential election. Results of the poll were obtained by The Times on the condition that the Seoul newspaper not be named. The survey was conducted Nov.
BUSINESS
May 11, 1999
Los Angeles Times Times Mirror Square Los Angeles, CA 90053 James Flanigan Introducing and fielding questions for featured speaker Andrew S. Grove James Flanigan is senior economics editor and business columnist for The Times. He has covered national and international business and economics for 35 years.
NEWS
November 24, 1987 | SAM JAMESON, Times Staff Writer
An undisclosed poll conducted by a major Seoul daily newspaper found that both of the liberal opposition critics of the authoritarian government of President Chun Doo Hwan have taken a lead in the capital over Roh Tae Woo, Chun's hand-picked nominee for the Dec. 16 presidential election. Results of the poll were obtained by The Times on the condition that the Seoul newspaper not be named. The survey was conducted Nov.
Los Angeles Times Articles
|