Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsSatellite Television
IN THE NEWS

Satellite Television

FEATURED ARTICLES
CALIFORNIA | LOCAL
December 19, 2002 | From Staff and Wire Reports
A West L.A. man pleaded guilty Wednesday to federal charges of illegally manufacturing and selling more than 6,000 devices designed to pirate satellite television signals from the Dish Network and DirecTV. Randy Walter, who sold the devices for $30 each, faces a five-year prison term when sentenced in April. Assistant U.S. Atty. James W. Spertus said the Dish Network lost nearly $15 million as a result of the illegal decryption of its signals. DirecTV was only marginally affected.
ARTICLES BY DATE
NEWS
January 28, 2014 | By Jon Healey
This item has been corrected, as indicated below. The huge increase in campaign spending in recent years has been good to media outlets, this one included, that run political advertisements. Now, two of those companies -- DirecTV and Dish Network -- are rolling out a new service that could make campaign advertising considerably more efficient for statewide and congressional candidates (and the groups that support them). Conceivably, it could also make the messages more relevant and, gasp, interesting to viewers.
Advertisement
BUSINESS
March 26, 2004 | From Associated Press
Satellite television providers such as DirecTV Group Inc. and EchoStar Communications Corp.'s Dish Network will have to follow the same rules for political and children's advertising as over-the-air broadcasters and cable TV operators under new regulations. The rules issued by the Federal Communications Commission require satellite operators to allow political candidates to buy advertising time on their systems and to sell it to them at the lowest rates they offer to commercial customers.
ENTERTAINMENT
December 6, 2013 | By Meg James
It seemed too good to be true. About a month ago, I was outside our house in Los Angeles watering plants as darkness settled in. Two guys approached me with a question. Who provided my television service? Was it DirecTV? Dish Network? Time Warner Cable? The pair promised that no matter which company it was, they could offer a better deal. As they walked up our driveway, I got a closer look. One guy was wearing a red polo shirt with Dish Network logos and a red Dish Network ball cap. The other guy was in a blue polo shirt and blue ball cap sporting DirecTV logos.
BUSINESS
July 28, 2004 | From Bloomberg News
Grupo Televisa, the world's largest Spanish-language broadcaster, said Tuesday that it was seeking to acquire DirecTV Group Inc.'s subscribers in Mexico to become the country's only provider for satellite television service. "We would like to buy DirecTV's subscribers in Mexico but not the whole company," said Alfonso de Angoitia, Televisa's executive vice president, during a second-quarter conference call. "Hopefully, that will be during 2004, but I cannot comment on specific negotiations."
NATIONAL
March 9, 2004 | From Times Wire Reports
DirecTV is accusing O.J. Simpson of pirating its satellite television signal. In a lawsuit filed in federal court in Miami, the company demanded that the former football star pay it $20,000. Federal agents removed satellite TV equipment from Simpson's Miami house during a search in 2001. DirecTV alleges the devices were "bootloaders," used for unscrambling the company's signals. Simpson attorney Yale Galanter did not return a call for comment.
BUSINESS
December 18, 1990 | From Times Wire Services
The government today cleared a merger between Rupert Murdoch's Sky Television and British Satellite Broadcasting. Trade Secretary Peter Lilley said he will not refer the deal to the Monopolies and Mergers Commission. The Conservative government's decision sparked criticism from opposition parties.
BUSINESS
July 4, 2001 | JOHN O'DELL, TIMES STAFF WRITER
It had to happen. Real-time satellite television reception for your car is about to hit the market. Simi Valley-based Datron Advanced Technologies Inc., which put satellite TV on airplanes several years ago, said Tuesday that it has licensed its new low-profile satellite reception unit to mobile entertainment specialist Audiovox Electronics Corp. for use in an automotive television system. The system, which tracks a DirectTV satellite with a 9.
BUSINESS
August 16, 2002 | JEFF LEEDS, TIMES STAFF WRITER
EchoStar Communications Corp. is the subject of civil investigations by attorneys general in 10 states for allegedly violating consumer protection laws in its satellite TV business, according to a regulatory filing. Two states initiated civil probes of the Littleton, Colo.-based satellite TV company in April, and eight others followed suit during the last three months.
BUSINESS
April 9, 2003 | Sallie Hofmeister Times Staff Writer, Times Staff Writer
Media giant News Corp. was so confident in 2001 that it was going to land the nation's biggest satellite TV provider that at one point it wrote a press release announcing the deal. News Corp. was abruptly brought back to earth when a rival company's higher, 11th-hour bid gained traction with General Motors Corp., which owns the parent of satellite leader DirecTV. Infuriated, News Corp.
BUSINESS
June 21, 2013 | By Mark Davis
Dish Network Corp. said Friday that it has abandoned its pursuit of Sprint Nextel Corp., clearing the path for Sprint's $21.6-billion deal with SoftBank Corp. Dish's announcement did not end the company's quest to acquire shares of Clearwire Corp., Sprint's wireless network partner that has agreed to merge with Sprint. In a filing Friday with the Securities and Exchange Commission, Dish did not give an explanation for its decision to drop its bid for Sprint. On Tuesday, the company said that a new agreement between Sprint and Tokyo-based SoftBank made a Dish offer "impractical" for the satellite television company.
WORLD
April 28, 2013 | By Ned Parker, Los Angeles Times
BAGHDAD - The Iraqi government ordered 10 predominantly Sunni Muslim satellite television channels to cease broadcasting Sunday, accusing them of encouraging the sectarian unrest that left more than 200 people dead in a week of violence in northern Iraq. The stations included the pan-Arab news channel Al Jazeera and well-known local satellite stations. The move reflected the elevated tensions in the country since fighting erupted last week between Shiite Muslim-led security forces and Sunni Arab protesters, raising fears of a new civil war like the one that erupted from 2005 to 2008, when U.S. troops were still in the country.
BUSINESS
April 16, 2013 | By Joe Flint and Andrea Chang, Los Angeles Times
Dish Network Corp. is taking a run at Sprint. The satellite television company made an unsolicited $25.5-billion bid for Sprint Nextel Corp. on Monday in an attempt to marry one of the nation's biggest pay-TV providers with the third-largest U.S. wireless carrier. A merger would give Dish the ability to package Internet and phone service with its satellite offerings. "A transformative DISH/Sprint merger will create the only company that can offer customers a convenient, fully integrated, nationwide bundle of in- and out-of-home video, broadband and voice services," Dish Chairman Charles W. Ergen said.
ENTERTAINMENT
November 1, 2012 | By Meg James
James Murdoch won an endorsement from shareholders to serve another year on the board of satellite television service British Sky Broadcasting. Murdoch received 95% of the vote cast Thursday in London during the annual vote of shareholders. Murdoch did, however, receive the third-lowest vote total of any of the directors up for reelection.  Two others with long-term ties to Murdoch's father, News Corp. Chairman Rupert Murdoch, received fewer votes. However, despite the mild protest, both David DeVoe, chief financial officer of News Corp., and Arthur M. Siskind, a News Corp.
BUSINESS
September 21, 2012 | By Henry Chu, Los Angeles Times
LONDON — British Sky Broadcasting, the satellite TV network partially owned by Rupert Murdoch, remains a "fit and proper" holder of a broadcast license despite the phone-hacking scandal that has engulfed Murdoch's media empire, according to Britain's communications watchdog. But the regulatory agency harshly criticized Murdoch's son, James, the former head of BSkyB, for his lackadaisical response to the hacking debacle. The agency said Thursday that James Murdoch "repeatedly fell short of the conduct to be expected of him as a chief executive officer and chairman" of News International, the British arm of his father's media giant News Corp.
ENTERTAINMENT
September 20, 2012 | By Meg James
Rupert Murdoch's News Corp. expressed gratitude over a British regulators' finding that the company remains a "fit and proper" holder of a broadcast license, but it vigorously defended the mogul's youngest son's actions while running the British arm of the sprawling operation. The media regulatory agency, known as Ofcom, on Thursday harshly criticized James Murdoch, the former head of the satellite television giant British Sky Broadcasting, for his weak response to the phone-hacking scandal that consumed the media conglomerate's London-based newspapers.  Ofcom said the younger Murdoch "repeatedly fell short of the conduct to be expected of him as a chief executive officer and chairman" of News International, the British arm of his father's giant News Corp.
BUSINESS
February 9, 2006 | From Associated Press
DirecTV Group Inc., the nation's largest satellite TV provider, returned to a fourth-quarter profit as modest subscriber growth helped lift revenue. The company, based in El Segundo, also said that it continued efforts to offer high-speed Internet service to customers, including the possibility of working with rival satellite provider EchoStar Communications Inc. on a wireless broadband offering. DirecTV, which is controlled by Rupert Murdoch's News Corp., reported net income of $121.
BUSINESS
March 27, 2003 | Sallie Hofmeister, Times Staff Writer
Satellite leader DirecTV agreed Wednesday to keep broadcasting Walt Disney Co.'s ABC Family Channel, backing down from a threat to drop the network. The El Segundo-based satellite-TV service is one of several major pay-TV distributors that objected to rate increases of as much as 35% demanded by ABC Family since its acquisition by Disney in late 2001.
BUSINESS
September 24, 2011 | By Ben Fritz, Los Angeles Times
Dish Network is aiming to use its new Blockbuster unit to challenge now vulnerable Netflix, but not at the expense of its own satellite television business. The company on Friday unveiled Blockbuster Movie Pass, a service that offers DVDs and video games by mail along with 3,000 movies and television shows available to stream on TV and an additional 1,000 for PCs. It will launch Oct. 1. The service will cost $10 a month, the same price Netflix charged for a combined streaming and DVD service before it unexpectedly raised the price in July, sparking public outrage and the loss of an estimated 400,000 subscribers by the end of September.
BUSINESS
April 21, 2011 | By Richard Verrier, Los Angeles Times
Nearly two dozen Hollywood directors and producers have collectively criticized initiatives by the major studios to release movies in the home closer to when they open in theaters. In an open letter released Wednesday by the National Assn. of Theatre Owners, some of the entertainment industry's biggest filmmakers — including James Cameron, Peter Jackson and Gore Verbinski — lashed out at imminent plans by four studios to offer movies via video on demand, or VOD, just eight weeks after their theatrical release.
Los Angeles Times Articles
|