Advertisement
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsSouth Africa Now Television Program
IN THE NEWS

South Africa Now Television Program

FEATURED ARTICLES
CALIFORNIA | LOCAL
December 18, 1990 | SHARON BERNSTEIN
A conservative media watchdog organization that criticized Los Angeles public television station KCET for airing the newsmagazine "South Africa Now" has asked the Federal Communications Commission not to renew the station's license. The 50-member Committee on Media Integrity filed a petition to deny license renewal with the FCC on Monday, according to its chairman, David Horowitz, a former '60s radical who rejected the left and co-wrote "Destructive Generation: Second Thoughts About the '60s."
ARTICLES BY DATE
ENTERTAINMENT
April 24, 1991 | SHARON BERNSTEIN, SPECIAL TO THE TIMES
The public-television newsmagazine "South Africa Now" will end its three-year run when KCET Channel 28 and other stations broadcast the program's last installment this week. Last fall, the series fought off attacks by conservatives and attempts by executives at two major stations--KCET in Los Angeles and WGBH in Boston--to pull it off the air.
Advertisement
CALIFORNIA | LOCAL
December 19, 1990
A conservative media watchdog group's challenge to Los Angeles public television station KCET's broadcasting license is "preposterous," station executives said Tuesday. The Committee on Media Integrity, chaired by conservative author David Horowitz, filed the challenge Monday. The organization asked that the FCC not renew KCET's license until the station appoints an ombudsman, restructures its board of directors and holds more open board meetings.
ENTERTAINMENT
December 21, 1990 | HOWARD ROSENBERG
Three cheers for KCET's decision to renew "South Africa Now," the valuable, feisty little series it earlier sought to cancel after charging that the weekly half hour was slanted toward the African National Congress (ANC). Produced by Globalvision, "South Africa Now" has been a public relations nightmare for KCET.
ENTERTAINMENT
December 21, 1990 | HOWARD ROSENBERG
Three cheers for KCET's decision to renew "South Africa Now," the valuable, feisty little series it earlier sought to cancel after charging that the weekly half hour was slanted toward the African National Congress (ANC). Produced by Globalvision, "South Africa Now" has been a public relations nightmare for KCET.
ENTERTAINMENT
December 20, 1990 | SHARON BERNSTEIN, SPECIAL TO THE TIMES
The decision by Los Angeles public-television station KCET to label the news-magazine "South Africa Now" a "point of view" program is unfair because it calls into question the show's credibility, the program's producer and community supporters say. "It puts the onus on us to prove that we're not biased, and I think that's unfair," said producer Danny Schechter, who with partner Rory O'Connor produces "South Africa Now" for Globalvision in New York.
CALIFORNIA | LOCAL
October 27, 1990 | SHARON BERNSTEIN, SPECIAL TO THE TIMES
Under increasing pressure from community groups, members of its own staff and a major public-television station in New York, KCET Channel 28 reversed itself Friday and said that it will continue to broadcast the news magazine "South Africa Now." Station manager Stephen Kulczycki, backed by president William Kobin, said in a statement that he had screened an upcoming segment of the program and was "delighted" to determine that he no longer found it biased or unbalanced.
ENTERTAINMENT
October 20, 1990 | SHARON BERNSTEIN
Claiming that the series "South Africa Now" is biased in favor of the African National Congress, programmers at Los Angeles public-television station KCET have decided not to carry the public-affairs program when its new season begins in November. The Committee on Media Integrity, a conservative media coalition, claimed victory Friday for the decision.
ENTERTAINMENT
November 1, 1990 | SHARON BERNSTEIN, SPECIAL TO THE TIMES
"South Africa Now" may have won its battle to remain on the air at KCET Channel 28, but now the weekly newsmagazine faces a life-threatening struggle of a different sort. The 2 1/2-year-old program, which airs Sundays at 9 a.m. on KCET, is facing a financial crisis so acute that the producers have begun sending letters to viewers asking for contributions.
ENTERTAINMENT
October 26, 1990 | HOWARD ROSENBERG
Shocking! That's the word for KCET's bonehead decision to drop "South Africa Now," the unique and essential series whose perspective and depth of coverage concerning southern Africa is unavailable elsewhere on television. Whereas the commercial networks report on South Africa and its slowly loosening bonds of apartheid only sporadically, the independently produced "South Africa Now" has been a clear, steady voice on 80 PBS stations.
ENTERTAINMENT
December 20, 1990 | SHARON BERNSTEIN, SPECIAL TO THE TIMES
The decision by Los Angeles public-television station KCET to label the news-magazine "South Africa Now" a "point of view" program is unfair because it calls into question the show's credibility, the program's producer and community supporters say. "It puts the onus on us to prove that we're not biased, and I think that's unfair," said producer Danny Schechter, who with partner Rory O'Connor produces "South Africa Now" for Globalvision in New York.
CALIFORNIA | LOCAL
December 19, 1990
A conservative media watchdog group's challenge to Los Angeles public television station KCET's broadcasting license is "preposterous," station executives said Tuesday. The Committee on Media Integrity, chaired by conservative author David Horowitz, filed the challenge Monday. The organization asked that the FCC not renew KCET's license until the station appoints an ombudsman, restructures its board of directors and holds more open board meetings.
CALIFORNIA | LOCAL
December 18, 1990 | SHARON BERNSTEIN
A conservative media watchdog organization that criticized Los Angeles public television station KCET for airing the newsmagazine "South Africa Now" has asked the Federal Communications Commission not to renew the station's license. The 50-member Committee on Media Integrity filed a petition to deny license renewal with the FCC on Monday, according to its chairman, David Horowitz, a former '60s radical who rejected the left and co-wrote "Destructive Generation: Second Thoughts About the '60s."
ENTERTAINMENT
November 1, 1990 | SHARON BERNSTEIN, SPECIAL TO THE TIMES
"South Africa Now" may have won its battle to remain on the air at KCET Channel 28, but now the weekly newsmagazine faces a life-threatening struggle of a different sort. The 2 1/2-year-old program, which airs Sundays at 9 a.m. on KCET, is facing a financial crisis so acute that the producers have begun sending letters to viewers asking for contributions.
CALIFORNIA | LOCAL
October 27, 1990 | SHARON BERNSTEIN, SPECIAL TO THE TIMES
Under increasing pressure from community groups, members of its own staff and a major public-television station in New York, KCET Channel 28 reversed itself Friday and said that it will continue to broadcast the news magazine "South Africa Now." Station manager Stephen Kulczycki, backed by president William Kobin, said in a statement that he had screened an upcoming segment of the program and was "delighted" to determine that he no longer found it biased or unbalanced.
ENTERTAINMENT
October 26, 1990 | HOWARD ROSENBERG
Shocking! That's the word for KCET's bonehead decision to drop "South Africa Now," the unique and essential series whose perspective and depth of coverage concerning southern Africa is unavailable elsewhere on television. Whereas the commercial networks report on South Africa and its slowly loosening bonds of apartheid only sporadically, the independently produced "South Africa Now" has been a clear, steady voice on 80 PBS stations.
ENTERTAINMENT
April 24, 1991 | SHARON BERNSTEIN, SPECIAL TO THE TIMES
The public-television newsmagazine "South Africa Now" will end its three-year run when KCET Channel 28 and other stations broadcast the program's last installment this week. Last fall, the series fought off attacks by conservatives and attempts by executives at two major stations--KCET in Los Angeles and WGBH in Boston--to pull it off the air.
ENTERTAINMENT
October 9, 1989 | HOWARD ROSENBERG
Two faces of South Africa. One is "South Africa Now," a low-budget, low-key--but in its own way absolutely spectacular--weekly newsmagazine that is indispensable viewing for anyone who wants to know what's really happening in southern Africa. Aired on PBS outlets in 62 cities, it's available locally at 9 a.m. Sundays on KCET Channel 28.
ENTERTAINMENT
October 26, 1990 | SHARON BERNSTEIN
Under fire from community organizations and its own Community Advisory Board, public-television station KCET Channel 28 on Thursday opened the door slightly to the possibility that it would reconsider the decision to halt broadcasts of the news-magazine "South Africa Now." At the same time, two local cable systems have stepped in to try to fill the void.
ENTERTAINMENT
October 20, 1990 | SHARON BERNSTEIN
Claiming that the series "South Africa Now" is biased in favor of the African National Congress, programmers at Los Angeles public-television station KCET have decided not to carry the public-affairs program when its new season begins in November. The Committee on Media Integrity, a conservative media coalition, claimed victory Friday for the decision.
Los Angeles Times Articles
|