Advertisement
 
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsTelevision Industry Poland
IN THE NEWS

Television Industry Poland

FEATURED ARTICLES
NEWS
December 14, 1989 | Associated Press
The British Broadcasting Corp. will train Polish broadcasters in Western radio and television techniques as part of Britain's $80-million aid package, it was announced Wednesday. "It's difficult to believe that it was as recently as 1987 that deliberate interference with our Polish broadcasts ceased," said John Tusa, the BBC's World Service managing director. Thirty-six broadcasters, chosen by Polish Radio and Television, will begin six-week training programs starting in February, Tusa said.
ARTICLES BY DATE
NEWS
May 6, 2001 | DAVID HOLLEY, TIMES STAFF WRITER
Heavily Catholic and once-Communist Poland might seem unpromising territory for what some call the "Orwellian voyeurism" of the unscripted "Big Brother" television show. But midway through a controversial run here, the Polish version of the reality program is a big hit, much talked about even by those who say it's so boring they hardly ever watch it. Criticism from those who consider it morally reprehensible has had no visible impact other than to add to the publicity.
Advertisement
NEWS
September 24, 1989
For the first time since World War II, Poland's Communist Party is not in control of the nation's broadcast media, as Solidarity journalist Andrzej Drawicz was named to run the state-owned television and radio networks. Drawicz, 57, a specialist in Soviet affairs and a former political prisoner, was named by Prime Minister Tadeusz Mazowiecki. The choice to head the broadcast media was the major remaining question mark in Mazowiecki's government.
NEWS
December 14, 1989 | Associated Press
The British Broadcasting Corp. will train Polish broadcasters in Western radio and television techniques as part of Britain's $80-million aid package, it was announced Wednesday. "It's difficult to believe that it was as recently as 1987 that deliberate interference with our Polish broadcasts ceased," said John Tusa, the BBC's World Service managing director. Thirty-six broadcasters, chosen by Polish Radio and Television, will begin six-week training programs starting in February, Tusa said.
BUSINESS
December 8, 1989 | From Times Wire Services
Viewers in Warsaw and Krakow, Poland, soon may begin watching CNN, ESPN and MTV, a Connecticut company said Thursday in announcing that it will build Poland's first cable television system. Poland's government and Chase Enterprises of Hartford, Conn., announced plans for the $900-million, 20-year joint venture to take cable television to the country's 8 million homes. More than 90% of Poland's homes have television sets.
NEWS
May 6, 2001 | DAVID HOLLEY, TIMES STAFF WRITER
Heavily Catholic and once-Communist Poland might seem unpromising territory for what some call the "Orwellian voyeurism" of the unscripted "Big Brother" television show. But midway through a controversial run here, the Polish version of the reality program is a big hit, much talked about even by those who say it's so boring they hardly ever watch it. Criticism from those who consider it morally reprehensible has had no visible impact other than to add to the publicity.
BUSINESS
December 8, 1989 | From Times Wire Services
Viewers in Warsaw and Krakow, Poland, soon may begin watching CNN, ESPN and MTV, a Connecticut company said Thursday in announcing that it will build Poland's first cable television system. Poland's government and Chase Enterprises of Hartford, Conn., announced plans for the $900-million, 20-year joint venture to take cable television to the country's 8 million homes. More than 90% of Poland's homes have television sets.
NEWS
September 24, 1989
For the first time since World War II, Poland's Communist Party is not in control of the nation's broadcast media, as Solidarity journalist Andrzej Drawicz was named to run the state-owned television and radio networks. Drawicz, 57, a specialist in Soviet affairs and a former political prisoner, was named by Prime Minister Tadeusz Mazowiecki. The choice to head the broadcast media was the major remaining question mark in Mazowiecki's government.
Los Angeles Times Articles
|