Advertisement
 
YOU ARE HERE: LAT HomeCollectionsTelevision Stations
IN THE NEWS

Television Stations

FEATURED ARTICLES
BUSINESS
April 18, 1988 | PAUL RICHTER
Walt Disney's plan to purchase KHJ Channel 9 from RKO General promises to make the competitive Los Angeles TV market even more so. Broadcasters say KHJ may move up sharply in the ratings with Disney's strong library of movies, cartoons and other programs. Disney has recently purchased off-network rights to four programs, including "Alf" and "Perfect Strangers"; KHJ, meanwhile, has picked up four Disney syndicated shows.
ARTICLES BY DATE
ENTERTAINMENT
March 21, 2014 | By Joe Flint
Media General is acquiring LIN Media for $1.6 billion in stock and cash, the companies said Friday. The combination of Media General and LIN will create a local broadcasting giant that will own and operate 74 television stations in 46 mostly midsized and smaller markets. Overall, Media General and LIN will have a nationwide reach of about 23%. Only Baltimore-based Sinclair Broadcast Group, which owns and operates almost 170 outlets, will be bigger than the new Media General in terms of television stations.
Advertisement
ENTERTAINMENT
July 1, 2013 | By Meg James
Tribune Co. has agreed to purchase 19 television stations owned by Local TV Holdings in a $2.73-billion deal that is expected to make Tribune the largest television station group in the country. Tribune and Local TV Holdings said early Monday that they had entered into a definitive agreement for Tribune to acquire all of Local TV's television stations in a cash transaction. Local TV's stations are located in 16 markets, including Denver, Salt Lake City, Cleveland and Kansas City.
ENTERTAINMENT
March 19, 2014 | By Scott Collins
KCET-TV will have to navigate the storm it now faces without its longtime captain. Al Jerome, who has run the troubled public TV outlet for the last 18 years, announced Tuesday that he would be stepping down from the organization, even as mounting financial woes threaten to overwhelm it. Jerome, 71, said he plans to retire in the next six months while he helps Burbank-based KCETLink, which now runs the station, find a new chief executive....
NEWS
March 7, 2000 |
In what could be a prelude to the closing of the main nongovernment television station in Serbia, the main Yugoslav republic, men in camouflage uniforms raided Studio B's transmission facilities, and President Slobodan Milosevic's government intensified its legal action against the station. Two employees were badly beaten during the predawn raid on the Torlak transmission station, Studio B said.
WORLD
July 17, 2007 | From Times Wire Reports
An opposition-aligned TV station forced off the air by President Hugo Chavez began broadcasting on cable and satellite television. Employees and actors sang Venezuela's national anthem as Radio Caracas Television, or RCTV, made its first broadcasts since May 27, when Chavez granted the network's open airwaves signal to a state-controlled channel. RCTV's executives argue that Chavez's decision not to renew the station's license was illegal.
BUSINESS
April 7, 1992
Local TV stations around the country, challenged by cable and other competitors, are experimenting with a variety of new programming ventures to attract viewers. First-Run Syndication: Although this option has been around for years, local TV stations--particularly independents--are increasingly relying on new shows that bypass the networks. Major successes include "Star Trek: The Next Generation" and "Baywatch."
CALIFORNIA | LOCAL
September 18, 1988
A cable failure at a major switching station in Hollywood knocked out power to three local television stations at 4:30 Saturday morning, but the stations--KCBS-TV, KTTV and KCOP-TV--all switched to alternate power sources and the interruptions were momentary. The Los Angeles Department of Water & Power said full power was restored at 5:16 a.m.
WORLD
December 10, 2004 | From Times Wire Reports
Some Venezuelan television stations began altering their programs, citing fears of penalties under a new law restricting violence and sexual content. The law limits broadcasts deemed to be obscene or violent and details a range of offenses for which the government may fine media organizations. The private Globovision television blocked out photographs of street violence with white space when it displayed the day's newspapers, filled with coverage of riots.
NEWS
March 24, 2001 | From Times Wire Reports
Palestinian Authority President Yasser Arafat has allowed the office of the Arab world's most popular satellite TV station to reopen. The Qatar-based Al Jazeera's office in the West Bank city of Ramallah was shut down this week in response to an unflattering image of Arafat that it had broadcast as part of a promotion for a documentary on Lebanon's 1975-90 civil war.
ENTERTAINMENT
March 13, 2014 | By Joe Flint
The Federal Communication Commission's efforts to apply stricter oversight of partnerships between local television stations has created tensions inside the regulatory agency and with broadcasters. On Wednesday, the FCC's Mass Media Bureau issued a public notice saying it would "closely scrutinize" applications from television stations seeking to enter joint sales agreements or local marketing agreements. Such arrangements have become commonplace in the industry. Typically, a strong station partners with a weaker station on ad sales and/or other operations.
ENTERTAINMENT
March 6, 2014 | By Jim Puzzanghera
WASHINGTON -- The Federal Communications Commission is set to consider tougher rules for local TV stations that would prohibit some of their joint negotiations with cable companies and limit deals between broadcasters to jointly sell advertising and share other services. The proposals Thursday by FCC Chairman Tom Wheeler came as the agency prepared to start another broad review of its media ownership rules, as required every four years. Wheeler wants to begin the latest review with the tentative conclusion that the FCC should not loosen restrictions on joint ownership of TV stations and newspapers in the same markets.
BUSINESS
February 18, 2014 | By Robert Channick
In spinning off its publishing business, Tribune Co. will pick up a dividend that could be about $325 million from the new public company, which would consist of the Los Angeles Times, the Chicago Tribune and six other daily newspapers. Although the exact amount won't be determined until the separation agreement is final, expected in midyear, Tribune has indicated that the dividend it would receive from Tribune Publishing Co. would be worth about $325 million. That figure is contained in a document related to Tribune's purchase in December of a group of television stations.
ENTERTAINMENT
January 28, 2014 | By Joe Flint
This story has been corrected. See below for details. Two Los Angeles television stations want to test whether it is indeed better to share. Non-commercial KLCS-TV and commercial station KJLA-TV have asked the Federal Communications Commission for permission to take part in an experiment to determine if the two stations can share the same airwaves without reducing the quality of their signals for viewers. The channel-sharing test, if successful, could encourage other broadcasters to do the same.
ENTERTAINMENT
January 11, 2014 | By Joe Flint and Ryan Faughnder
The U.S. Supreme Court could settle the fate of a new technology company that television broadcasters fear would destroy their business. On Friday, the high court said it would hear arguments that Aereo Inc., a start-up firm, violates copyright law by enabling its customers to stream local television stations over the Internet and that it should be shut down. The major media companies seeking the court's review include CBS Corp., 21st Century Fox, Walt Disney Co. and Comcast Corp.  FACES TO WATCH 2014: Digital media Launched in 2012 and backed by media mogul Barry Diller, Aereo is currently available in 10 cities, including New York, where it is based.
WORLD
December 30, 2013 | By Erin Conway-Smith
JOHANNESBURG, South Africa - A series of attacks in the Democratic Republic of Congo's capital left dozens of people dead Monday as the army fought off assailants identified as followers of a disgruntled religious leader. The coordinated attacks, at first thought to be a coup attempt, targeted a state television station, the airport and a military base in Kinshasa, the capital. Gunfire was also reported in Lubumbashi, the country's second-largest city and capital of mineral-rich Katanga province.
WORLD
May 27, 2007 | From the Associated Press
Tens of thousands of Venezuelans took to the streets Saturday, chanting "Freedom! Freedom!" to protest President Hugo Chavez's decision not to renew the broadcast license of the country's most-watched TV station, an outlet for the opposition. Police lined a Caracas avenue while the protesters paraded past, some holding signs reading "No to silence," while others had tape over their mouths.
NEWS
November 2, 1995 | SARA FRITZ, TIMES STAFF WRITER
As potential rivals begin to size up Colin L. Powell's possible vulnerabilities as a presidential candidate, an item topping their lists is the general's investment a decade ago in a Buffalo, N.Y., television station. Powell's possible adversaries do not suggest any impropriety on his part.
ENTERTAINMENT
December 27, 2013 | By Meg James
Tribune Co. on Friday completed its acquisition of the independent Local TV Holdings group, transforming the Chicago company into one of the largest broadcasters in the nation with 39 television stations. The move, announced by Tribune Chief Executive Peter Liguori, is an important first step in the company's evolution from a company dependent on dwindling revenue from its newspapers and into a formidable broadcast group that reaches an estimated 50 million U.S. homes. Tribune is the parent company of the Los Angeles Times.
Los Angeles Times Articles
|